Nieuwe successen groep 1/2A, 6A en 6B

Het successenbord begint steeds voller te hangen! We hebben weer drie mooie successen om met jullie te delen!

Groep 1/2A heeft tijdens het thema "gereedschap” 2 stelten gerepareerd.

De afgelopen weken hebben de leerlingen van groep 6A een Rots en Water training gehad. We vinden het fijn dat we door deze training elkaar beter begrijpen en elkaar nog beter kunnen helpen. We hebben geleerd hoe we duidelijk onze grens kunnen aangeven en dat onze lichaamstaal hierbij erg belangrijk is. Soms is het goed om een rotshouding te laten zien en in andere situaties in een waterhouding beter. Mooi om te zien hoe alle kinderen uit groep 6A hiermee gewerkt hebben. Alle kinderen hebben een mooi certificaat gekregen.

In het mediatorenoverleg kwam naar voren dat er in groep 6B vaak om mediatorenhulp gevraagd wordt, terwijl ze dit vaak ook zelf zouden kunnen oplossen. Groep 6B is hierover in gesprek gegaan met elkaar en hebben nagedacht wanneer ze iets zelf kunnen oplossen, wanneer ze een mediator nodig hebben en wanneer ze een juf/meester nodig hebben. Dit hebben ze uitgewerkt op drie vellen en deze hangen nu centraal in de klas.
Bij alle conflicten die na dit gesprek plaatsvonden, keken de kinderen naar de gekleurde vellen en werden er veel meer conflicten zelf opgelost!