Groeien is een feestje!

De afgelopen weken hebben we met de hele school gewerkt aan het project: “Groeien is een feestje!”
Wij vinden het belangrijk dat álle kinderen de motivatie ontwikkelen om te leren. Sommige kinderen staan vol zelfvertrouwen en intrinsieke motivatie in hun ontwikkelingsproces, waar andere kinderen juist een overtuiging ontwikkelen dat ze iets niet kunnen, dat ze ergens geen talent voor hebben, of juist dat ze ergens de beste in moeten zijn. Daardoor gaan ze uitdagingen uit de weg en doen ze het liefst opdrachten waarvan ze zeker weten dat ze gaan lukken. Hierdoor zakt de leermotivatie en ook hun prestatie. Dit willen wij voorkomen!
In de groepen 1 t/m 8 werd er vijf weken lang gewerkt aan allerlei thema’s om de kinderen te laten groeien in hun eigen leerproces.
De afgelopen weken kwamen de volgende thema’s aan bod:
Week 1: Breinologie
Week 2: Uitdagingen